پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150491
معرفي سه خودروي زير ۲۵ ميليون تومان به عنوان بي‌کيفيت‌ترين خودروهاي داخلي
تاریخ انتشار : 1393/11/26 09:21:11
نمایش : 1005
در جديدترين ارزيابي کيفي خودروهاي توليد داخل، سه خودروي با ارزش زير ۲۵ ميليون تومان به عنوان بي‌کيفيت‌ترين خودروها معرفي شدند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از فارس،  در دي ماه امسال 99 درصد از تعداد خودروهاي توليد شده در داخل کشور به خودروهاي سبک (سواري و وانت) و يک درصد نيز به خودروهاي گروه سنگين (مسافري و باري) اختصاص داشت.

در دي ماه شاهد روند صعودي توليد خودروهاي سواري بوديم به طوري که تعداد خودروهاي ارزشيابي شده نسبت به ماه قبل از آن 14.2 درصد افزايش يافت.

طبق ارزيابي انجام شده، سوزوکي گرند ويتارا محصول شرکت ايران خودرو خراسان، سراتو محصول شرکت سايپا و پارس تندر محصول شرکت پارس خودرو کمترين نمره منفي خودروها را در دي ماه کسب کردند.

در اين ماه، خودروهاي سواري در 5 دسته قيمتي زير 25 ميليون تومان، بين 25 تا 50 ميليون تومان، بين 50 تا 75 ميليون تومان، بين 75 تا 100ميليون تومان و بالاي 100 ميليون تومان ارزيابي شدند.

در دسته قيمتي خودروهاي زير 25 ميليون تومان، خودروهاي تيبا، سايپا 131X شرکت سايپا، سايپا 131X شرکت پارس خودرو، سايپا 132X و ام وي ام 110 مورد ارزيابي قرار گرفته‌اند که هر کدام به ترتيب 57.6، 77.1، 78.5، 80.0 و 83.0 نمره منفي را به خود اختصاص داده اند.

همچنين در گروه قيمتي بين 25 تا 50 ميليون تومان که بيشترين تعداد خودروهاي مصرفي را شامل مي‌شود، شاهد ارزيابي 16 خودرو هستيم و از بين آنها پارس تندر محصول شرکت پارس خودرو و تندر 90 اتوماتيک محصول گروه خودروسازي ايران خودرو هر دو با 20.5 نمره منفي به عنوان کيفي‌ترين خودرو شناخته شدند.

پس از آن، تندر 90 پارس خودرو و ايران خودرو و پژو 206 صندوق دار به ترتيب با 20.6، 20.7 و 21.8 نمره منفي در رده‌هاي بعدي جدول ارزيابي کيفي قرار گرفته‌اند.

گروه خودروهاي بين 50 تا 75 ميليون تومان نيز شامل 5 خودرو جک J5 اتوماتيک با 44.7 نمره منفي، ام وي ام ايکس 33 جديد با 45.3 نمره منفي، جک J5 معمولي با 47.1 نمره منفي، ليفان ايکس 60  با 50.0 نمره منفي و ولکس 30C با 59.4 نمره منفي است که جک J5 اتوماتيک با کيفيت‌ترين خودرو اين گروه معرفي شده است.

اين در حالي است که در هر کدام از دسته‌هاي قيمتي بين 75 تا 100 ميليون تومان و بالاي 100 ميليون تومان تنها يک خودرو مورد ارزيابي قرار گرفته و لازم به ذکر است که خودروهاي اين دو گروه کمترين نمره منفي ارزيابي اين ماه را از آن خود کرده اند.

خودروي سراتو محصول شرکت سايپا در دسته قيمتي بين 75 تا 100 ميليون تومان در اين ماه مورد ارزيابي قرار گرفته است و در اين ارزيابي ها 16.9 نمره منفي کسب کرده و از نظر کيفي در جايگاه دوم خودروهاي دي ماه قرار گرفته است.

همچنين در دسته قيمتي بالاي 100 ميليون تومان، خودرو سوزوکي گرند ويتارا محصول شرکت ايران خودرو خراسان به چشم ‌مي خورد که 16.4 نمره منفي به عنوان با کيفيت‌ترين خودرو سواري دي ماه معرفي شده است.

عيوب فني و عملکردي:

عيوب فني و عملکردي شامل کدهاي 1 (فنربندي، تعليق و فرمان)، 2 (موتور و انتقال قدرت)، 3 (ترمز) و 4 (تجهيزات الکتريکي) است. عيوب تزئينات و مونتاژي شامل کدهاي 5 (تزئينات) و 8 (صداهاي غيرعادي) است. عيوب بدنه شامل کدهاي 6 (بدنه) و 9 (نفوذ آب) و عيوب رنگ هم کد 7 است.

در دي ماه در هر 4 بخش عيوب فني و عملکردي، تزئينات و مونتاژ، بدنه و رنگ به ترتيب شاهد بهبود کيفي 8.3، 3.2، 6.8 و 1.3 درصدي هستيم که از جمله عوامل اصلي در ايجاد اين روند رو به بهبود مي‌توان به توليد خودروهاي با کيفيت اين رده يعني کيا سراتو، ام وي ام ايکس 33 جديد، ام وي ام 315 جديد، تندر 90 اتوماتيک و همچنين روند رو به رشد خودروهاي تيبا، پژو 405 و پژو پارس اشاره کرد.

همچنين در 4 بخش فوق به ترتيب سايپا X131 ، ام وي ام110 ، سايپا X132 و ولکس 30C بيشترين نمرات منفي را کسب کردند.

در دي ماه تعداد ايرادات مهم و اساسي نسبت به ماه قبل از آن دستخوش تغييري نشد. در نهايت ميانگين نمره منفي خودروهاي گروه سواري 4.8 درصد بهبود يافت که عمدتاً مربوط به روند رو به رشد خودروهاي تيبا و پژو 405 و پارس است.

تغيير کيفيت خودروهاي سواري:

در دي ماه بيشترين بهبود کيفيت مربوط به خودروهاي تيبا، پژو 405 خراسان و پژو 206 صندوق دار بوده است. همچنين تيبا 2، ام وي ام 530 و ولکس 30C نيز بيشترين تنزل کيفي را تجربه کرده‌اند.
وانت:

به گزارش روابط عمومي شرکت بازرسي کيفيت و استاندارد ايران،‌ در بخش وانت شاهد افزايش 4.8 درصدي توليد در دي ماه در مقايسه با ماه قبل از آن هستيم. از نکات مهم و حائز اهميت در مورد تيراژ توليد خودروهاي گروه وانت مي‌توان به قطع توليد محصولات شرکت سازه‌هاي خودرو ديار يعني وانت هاي وينگل تک کابين و دوکابين در اين ماه، اشاره کرد.

علي‌رغم افزايش توليد خودروهاي گروه وانت در دي ماه، ارزشيابي اين خودروها 12.7 درصد کاهش يافت، به طوري که هر 4 مدل خودروي ارزشيابي شده در سطح B قرار گرفتند.

وانت ديزل زامياد در صدر و وانت نيسان دوگانه سوز هم در انتهاي جدول رده‌بندي قرار گرفتند.

عيوب فني و عملکردي:

در بخش عيوب فني و عملکردي، خودرو وانت ديزل زامياد بيشترين نمره منفي را کسب کرد. از طرفي شاهد تنزل 28.6 درصدي نمره منفي در دي ماه نسبت به ماه قبل از آن هستيم که بيشترين تأثير در ايجاد اين روند نزولي مربوط به وانت ديزل زامياد است.

در بخش تزئينات و مونتاژ شاهد افت 3.1 درصدي هستيم که عمدتاً مربوط به روند نزولي خودرو وانت نيسان تک سوز است. ضمناً وانت پيکان تبريز بيشترين نمره منفي را در اين بخش کسب کرد.

در بخش بدنه، خودروي وانت نيسان تک سوز بيشترين نمره منفي را کسب کرد، از طرفي در اين بخش ميانگين نمره منفي 23.6 درصد افزايش يافت که بيشترين تأثير در ايجاد اين روند رو به افول مربوط به خودروي وانت نيسان تک سوز است.

در بخش رنگ، وانت پيکان تبريز بيشترين نمره منفي را به خود اختصاص داد، همچنين شاهد ارتقاء 6.1 درصدي ميانگين نمره منفي اين بخش در دي ماه نسبت به ماه قبل از آن هستيم که بيشترين تأثير مربوط به خودروي وانت ديزل زامياد است.

در دي ماه تعداد ايرادات مهم و اساسي، 53.5 درصد کاهش يافته داشته است که عمده دليل اين موضوع مربوط به کاهش تعداد اين ايرادات در خودروهاي وانت نيسان تک سوز و وانت ديزل زامياد است.

در نهايت ميانگين نمره منفي خودروهاي گروه وانت، افت کيفي 15.2 درصدي را تجربه کرد که عمدتاً مربوط به قطع توليد خودروهاي با کيفيت اين رده يعني وانت وينگل تک کابين و وانت وينگل دو کابين در ماه جاري است.

تغيير کيفيت وانت‌ها:

در دي ماه، وانت نيسان تک سوز بيشترين ميزان بهبود را به خود اختصاص داده است.

گروه سنگين :

در بخش خودروهاي تجاري مسافري در دي ماه مانند ماه قبل از آن، هيچ خودرويي ارزشيابي نشده است.

در بخش خودروهاي تجاري باري شاهد رشد 5.2 درصدي توليد در دي ماه در مقايسه با ماه قبل از آن هستيم که بيشترين تأثير در ايجاد اين روند، افزايش توليد کاميون اسکانيا G400 (کمپرسي) و کاميونت الوند است.

با توجه به روند صعودي توليد خودروهاي اين گروه، در گروه کاميونت ها، کاميونت ايسوزو  NPR75P محصول بهمن ديزل در رده نخست قرار گرفت.

در گروه کاميون ها در ميان 4 مدل خودروي توليدي، کاميون اسکانيا G400 (کمپرسي) محصول ماموت ديزل در صدر قرار گرفت. در بخش کشنده ها هم 4 تيپ خودرو توليد شد که کشنده بنز آکسور محصول ايران خودرو ديزل در بالاترين رده اين گروه قرار گرفت.

عيوب فني و عملکردي:

در بخش عيوب فني و عملکردي، کاميون البرز و کشنده ماز بيشترين نمرات منفي را کسب کردند. همچنين ميانگين نمره منفي اين بخش در دي ماه نسبت به ماه قبل از آن به ميزان قابل توجهي افزايش داشت که عمدتاً مربوط به روند نزولي کاميون سنگين بنز WH است.

در بخش تزئينات و مونتاژ کاميونت الوند بالاترين نمره منفي را کسب کرد. از طرفي ميانگين نمره منفي اين بخش 1.4 درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشت که عمدتاً مربوط به روند رو به بهبود کشنده کاوه و کشنده ماز است.

در بخش بدنه، کاميون بنز WH حداکثر نمره منفي را کسب کرد، همچنين شاهد بهبود 6.3 درصدي در دي ماه نسبت به ماه قبل از آن هستيم که بيشترين تأثير در ايجاد اين روند رو به رشد، مربوط به کاميون ايسوزو NPR75M است.

در بخش رنگ، کشنده ماز بيشترين نمره منفي را به خود اختصاص داد، همچنين ميانگين نمره منفي اين بخش در دي ماه نسبت به ماه قبل از آن دستخوش تغييري نشد.

در نهايت، در ميانگين نمره منفي خودروهاي اين گروه شاهد بهبود کيفي 0.8 درصدي در دي ماه نسبت به ماه قبل از آن هستيم.

تغييرات کيفيت خودروهاي گروه سنگين:

در نمودار روند تغييرات ميانگين نمره منفي خودروهاي گروه تجاري در دي ماه نسبت به ماه قبل از آن مشاهده مي کنيم که کشنده ماز بيشترين درصد بهبود و کاميون اسکانيا G400 (کمپرسي) هم بيشترين درصد تنزل را داشته‌اند.

انتهاي پيام/ن

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html